عین الله ناظره
درمورد حضرت باری تعالی و حجت زیبایش در زمین
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:موعود ,عرفان,امامت,جایگاهه امامت در عرفان, توسط امیدوار به رحمت خدا |

به نام خدا

پس از توحید،مهمترین رکن عرفان،انسان شناسی و شناخته موحد حقیقی هست.در صدر اهل توحید چه کسی قرار دارد؟جایگاه وی در عالم و نقشی که ابفا می کند چیست؟

در راس قله انسانیت و توحید،اهل بیت (ع)ودر زمان ما امام عصر (ع) بر فراز این قله ایستاده است.

امام صادق در توصیف انسان و مرتبه انسان کامل می فرمایند:

«هماناصورت و حقیقت انسان،بزرگترین حجت و آیت الهی بر خلایق و کتا تکوینی اوست که حق تعالی با دستان خویش آن را پدید آورده و خلقت و وجود او را با حکمت خویش استوار ساخته استوانان در بردارنده عوالم موجود است(مجموعه پدیده ها در قلب او حاضر است)و عصاره آفرینش و نسخه مجمل و فشرده لوح محفوظ است که تمام اصرار و حقایق عالم در آن ثبت و جمع است.وی شاهد و ناظر بر همه مخلوقات و آگاه بر اسرار،حجت و دلیل الهی بر منکران و نزدیکتربن راه به خیر و کمال است؛به طوریکه برایه رسیدن به کمال بایداز کانال وی و از مسر ولایتش عبور کرد.پل صراط که میان بهشت و جهنم کشیده شده ،از حقایق و مظاهر وجودی وی است

امام رضا (ع)در پاسخ به سوالات راس الجالوت(عالم بزرگ یهودی)با کلامی کوتاه و معجزه وار تعابیری در شان انسان کامل و خلیفة الله دارد که عالم یهود را به هیچ درنگی واداشت تا مسلمان شود:

امام با لفظ «نحن»اغاز به سخن مینمایند:

«برایه امام صحیح است که درباره خود«سخن»گوید و مقصودش مجموعه موجودات باشد؛چرا که موجودات،پوسته و امام مغز  و حقیقت آنها،موجودات صورت و امام معنا و محتوایه آنها،آنها ظاهر و امام باطنشان،بلکه امام خود صورت و معنا پوسته و مغز و آشکار و نهان موجودات است؛پس روح امام روح اعظم و روح تمام موجودات است و جان او جانه همه موجودات و جسمه اوپیکر خلایق است؛چنان که در زیارت جامعه کبیره آمده است:«روح شما اهل بیت در نهاد و روح عالمیان و جان شما در جان خلایق و جسم شما در پیکر موجودات حضور و جریان دارد».

امام عصر خلیفةالله و انسان کامل روزگار ما در جایگاهی است که نظر به او نظر به تمام ملک و ملکوت،نگاه به او نگاه به همه اسماء وصفات حسنی حق ،معرفت به او معرفت به سراسر ظاهر و باطن قران،شناخت او شناخت تمام هستی و اسرار نهفته درآن و تماشایه جمال اوتماشای همه حسن و کمالات الهی است.

اگر از خود با «نحن»یاد کنند،جمیع مراتب وجود در قوس نزول و صعود و غیب و شهود و همه مظاهر لطف و قهر را که زیر مجموعه و همه اجزای وجودی اویند و در قلب مطلق ونامتناهی او حضور دارند شامل می شود.

برگرفته از کتاب موعود عرفان

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:, توسط امیدوار به رحمت خدا |

سلام اقا

به نیت شما زدم اقا

این قلیل رو ازم قبول کن

امیدوارم از این وبلاگ استفاده کنید و من بتونم درست و واقعی مطالبی رو راجع به  حجت خداوند این جا قرار بدم

ممنونم

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.